Folik Asit

Folik asit ne işe yarar? Şimdi bu soruları teker teker inceleyelim ve bu önemli vitaminin sağlığı nasıl etkileyebileceğini inceleyelim.

Hiç şüphe yok ki folik asit inanılmaz derecede önemlidir. Doğum öncesi sağlık ve nöral tüp gelişimi üzerindeki etkisiyle belki de en iyi bilinmesine rağmen, bu temel B vitamini çok daha fazla işin içinde. Kalp sağlığını desteklemekten beyin işlevini geliştirmeye kadar folik asit, yeterince aldığınızdan kesinlikle emin olmak isteyeceğiniz suda çözünür bir besindir.

B9 vitamini olarak da bilinen folat, sağlığın birçok alanında rol oynayan, suda çözünen önemli bir vitamindir. Hücre bölünmesine yardımcı olur ve DNA’yı kopyalayıp oluşturarak yeni hücreler oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca vücudun B12 vitamini ve belirli amino asitleri kullanmasına yardımcı olur. 

Folik asit, çoğu doğum öncesi vitamin, takviye ve güçlendirilmiş gıdalarda bulunan sentetik folat şeklidir. Hamilelik için folik asit, folat ihtiyaçlarının karşılanmasını sağlamak ve hamilelikle ilgili komplikasyonlardan korunmak için birçok doktor tarafından sıklıkla tavsiye edilir.

Folik asit - Sağlıklı Yaşam

Folat ayrıca gelişmiş bilişsel işlev ve depresyon ve Alzheimer hastalığına karşı koruma ile ilişkilidir. Ayrıca güçlü kemikleri desteklemeye, huzursuz bacak sendromunun semptomlarını azaltmaya ve sinir sisteminin sağlığını geliştirmeye yardımcı olabilir. 

Folatın en iyi bilinen faydalarından biri, beyni, omurgayı veya omuriliği etkileyebilecek nöral tüp kusurları riskini azaltma kabiliyetidir. Ancak folat ihtiyaçlarınızın karşılanması, anemi, erken doğum ve gebelik komplikasyonları riskini de azaltabilir.

Ortaya çıkan araştırmalar, folatın belirli kanser türlerinin önlenmesine yardımcı olabileceğini gösteriyor. St. Michael’s Hastanesi Tıp Departmanı tarafından yayınlanan bir incelemeye göre, yeterli folat seviyelerini korumak veya diyet kaynaklarından ve takviyeden folat alımını artırmak, belirli popülasyonlar için pankreas kanseri ve meme kanseri riskini azaltabilir. Diğer çalışmalar, folat alımının daha düşük kolorektal, özofagus ve yumurtalık kanseri riski ile ilişkili olabileceğini bulmuştur.

İdeal olarak, folatınızın çoğunu meyve ve sebzeler gibi doğal, tam besin kaynaklarından almalısınız. Bu besleyici yoğun besinler sadece folat sağlamakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzun ihtiyaç duyduğu diğer vitamin ve mineraller açısından da zengindir.

Bununla birlikte, folat ihtiyaçlarınızı yiyeceklerle karşılayamıyorsanız veya emilimi bozan bir durumunuz varsa, doktorunuz ihtiyaçlarınızı karşılamaya yardımcı olmak için folik asit hapları almayı veya folik asit bakımından zengin daha fazla güçlendirilmiş yiyecekler yemeyi önerebilir.