Folik Asit

Folik asit ne işe yarar? Gelin bu soruları tek tek inceleyelim ve bu önemli vitaminin sağlığı nasıl etkileyebileceğini inceleyelim.

Folik asidin inanılmaz derecede önemli olduğuna şüphe yoktur. Belki de en iyi doğum öncesi sağlık ve nöral tüp gelişimi üzerindeki etkisi ile bilinmesine rağmen, bu temel B vitamini çok daha fazla ilgilidir. Kalp sağlığını desteklemekten beyin fonksiyonlarını iyileştirmeye kadar, folik asit, yeterince aldığınızdan emin olmak isteyeceğiniz suda çözünür bir besindir.

B9 vitamini olarak da bilinen folat, sağlığın birçok alanında rol oynayan, suda çözünen önemli bir vitamindir. Hücre bölünmesine yardımcı olur ve DNA’yı kopyalayıp oluşturarak yeni hücreler oluşturmaya yardımcı olur. Ayrıca vücudun B12 vitamini ve bazı amino asitleri kullanmasına yardımcı olur.

Folik asit, doğum öncesi vitaminlerin, takviyelerin ve güçlendirilmiş yiyeceklerin çoğunda bulunan sentetik folat formudur. Hamilelik için folik asit, folat ihtiyacının karşılandığından emin olmak ve hamilelikle ilgili komplikasyonları önlemek için birçok doktor tarafından sıklıkla tavsiye edilir.

Folik asit - Sağlıklı Yaşam

Folat ayrıca gelişmiş bilişsel işlev ve depresyon ve Alzheimer hastalığına karşı koruma ile ilişkilidir. Ayrıca güçlü kemikleri desteklemeye, huzursuz bacak sendromu semptomlarını azaltmaya ve sinir sisteminin sağlığını geliştirmeye yardımcı olabilir.

Folatın en iyi bilinen faydalarından biri, beyni, omurgayı veya omuriliği etkileyebilecek nöral tüp defekti riskini azaltma yeteneğidir. Ancak folat ihtiyaçlarınızı karşılamak aynı zamanda anemi, erken doğum ve gebelik komplikasyonları riskini de azaltabilir.

Gelişmekte olan araştırmalar, folatın belirli kanser türlerini önlemeye yardımcı olabileceğini göstermektedir. St. Michael Hastanesi Tıp Departmanına göre, yeterli folat düzeylerini korumak veya diyet kaynaklarından ve takviyelerden folat alımını artırmak, belirli popülasyonlar için pankreas kanseri ve meme kanseri riskini azaltabilir. Diğer çalışmalar, folat alımının daha düşük kolorektal, özofagus ve yumurtalık kanseri riski ile ilişkili olabileceğini bulmuştur.

İdeal olarak, folatın çoğunu meyve ve sebzeler gibi doğal, bütün gıda kaynaklarından almalısınız. Bu besleyici yoğun gıdalar sadece folat sağlamakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuzun ihtiyaç duyduğu diğer vitamin ve mineraller açısından da zengindir.

Ancak folat ihtiyacınızı yiyeceklerle karşılayamıyorsanız veya emilimi bozan bir durumunuz varsa doktorunuz ihtiyaçlarınızı karşılamaya yardımcı olması için folik asit hapları almanızı veya folik asitten zengin daha zengin besinler yemenizi önerebilir.