Kolajen

Kolajen Nedir? Cilt, Saç, Eklemler ve Daha Fazlası İçin Faydaları

Kolajen vücudumuzda en bol bulunan proteindir, özellikle tip 1 kollajendir. Kaslarda, kemiklerde, deride, kan damarlarında, sindirim sisteminde ve tendonlarda bulunur. Kolajen faydaları çok çarpıcı çünkü bu protein, ölü deri hücrelerini değiştirmenin yanı sıra cildimize güç ve elastikiyet kazandırmaya yardımcı olan şeydir. Eklemlerimiz ve tendonlarımız söz konusu olduğunda, en basit ifadeyle, vücudu bir arada tutmaya yardımcı olan “yapıştırıcı” dır.

Vücudumuzun kolajen üretimi, biz yaşlandıkça doğal olarak yavaşlamaya başlar. Bu dejeneratif sürece kırışıklıklar, ciltte sarkmalar ve kıkırdağın zayıflaması veya azalmasına bağlı eklem ağrıları (merhaba, iskelet bacaklar) gibi yaşlanma belirtileri için teşekkür edebiliriz. Şeker oranı yüksek bir diyet yemek, sigara içmek ve yüksek miktarda güneşe maruz kalma gibi diğer yaşam tarzı faktörleri de kollajen seviyelerinin azalmasına katkıda bulunur.

Kolajen - Sağlıklı Yaşam

Cilt için kolajen mi? Bir sebepten dolayı 1 numaralı kolajen faydası olarak kabul edilir. Yaşlandıkça, kolajen üretimi azalır – siz bunu okurken bu oluyor! Fiziksel olarak fark edeceksiniz: daha gevşek cilt, daha fazla kırışıklık ve daha az esneklik. Artan kolajen seviyeleri cildinizin daha sıkı görünmesine, pürüzsüzlüğü artırmasına ve cilt hücrelerinizin normal şekilde yenilenmesine ve onarılmasına yardımcı olabilir.

Kolajen faydaları ayrıca selülit ve çatlakların azaltılmasını da içerir. Azalan kolajenin bir sonucu olarak cilt elastikiyetini kaybettiğinde, başka bir yan etki daha ortaya çıkar: daha görünür selülit. Cildiniz artık daha ince olduğu için selülit daha belirgin hale gelir – artık yüzeyin altında olanları saklamak yok. Cilt için kolajen elastikiyetine yardımcı olur ve olası çukurlaşmayı azaltmaya yardımcı olur.

Kolajen, kemiklerimizi örten ve bir arada tutan jel benzeri pürüzsüz yapısı ile ağrısız kaymamızı ve hareket etmemizi sağlar. Kolajen, kemiklerimizi örten ve bir arada tutan jel benzeri pürüzsüz yapısı ile ağrısız kaymamızı ve hareket etmemizi sağlar.

Kolajen tüketirken, vücudunuzun kolajeni kullanılabilir bir proteine dönüştürmesini sağlamak için C vitamini tüketmekten de yararlanabilirsiniz. Bu, kaynağı veya enerjinizi ve canlılığınızı geri kazanmaya başlayabilir.

Hiç tırnağınız soyuldu mu? Peki, kolajen eksikliği suçlanabilir. Kolajen proteini, tırnaklarınızın, saçlarınızın ve dişlerinizin yapı taşıdır. Diyet rejiminize kolajen eklemek tırnaklarınızın güçlü kalmasına yardımcı olabilir ve muhtemelen saç dökülmesi belirtilerini tersine çevirebilir.

Kollajen protein tozu gibi kollajen takviyeleri, kollajen alımınızı artırmanın başka bir kolay yoludur. Tozunuzu otla beslenen, otlakta yetiştirilen ineklerden (antibiyotik veya kimyasal madde içermeyen) aldığınızdan emin olun. Kolajen takviyeleri, en sevdiğiniz yemeklere tat katmadan kolajenin sağlıklı yararlarını sağlamak için smoothie, çorba ve hatta fırınlanmış ürünlere karıştırılabilir.